In- en Uitschrijvingen
Voor patiënten staat de informatie over in- en uitschrijven op onze website.
Aanmelden
De patiënt meldt zich aan bij de praktijkmanager. Komt iemand aan de balie om te vragen of hij of zij ingeschreven kan worden, dan geeft de assistente de kaart met telefoonnummers van de praktijk mee en geef aan welk nummer zij kunnen bellen.
In het telefoongesprek wordt het BSN gevraagd. Dit is de sleutel voor het invoeren van de persoonsgegevens. Invoeren en wijzigen van stamgegevens heeft consequenties voor apotheek/cluster en is toegewezen aan specifieke medewerkers. In deze fase wordt geverifieerd of patiënt reeds op het cluster ingeschreven is, zodat geen dubbele patiëntnummers worden uitgegeven. Verder ligt het overnemen van patiënten uit de nabije omgeving gevoelig in de afweging tussen vrijheid van artsenkeuze aan de ene kant en het bespreken van de reden van vertrek aan de andere kant omdat tijdens waarneming ziekte en vakantie er wel een veilige situatie moet zijn om in geval van nood een dokter te raadplegen.
Verifiëren
Dossier
Links
Overige links-
Via bovenstaand logo kunt u zich aanmelden voor MijnGezondheid.net.
- Wij werken nauw samen met andere professionals in de eerste lijn in Kollum.
- Onze praktijk draagt het kwaliteitskeurmerk van NPA. Wij zijn een NHG-geaccrediteerde praktijk.
- Hier vindt u betrouwbare informatie waarnaar de huisarts u ook regelmatig zal verwijzen.
- Voordat u de huisarts of de dokterswacht raadpleegt, kunt u hier terecht om de ernst van uw klachten in te schatten.