Bereikbaarheid
De praktijk is geopend van maandag t/m vrijdag van acht tot vijf uur.
Tussen 9:30 en 10:30 is er overleg, dan is de praktijk voor spoed telefonisch bereikbaar.
Op woensdagmiddag is de praktijk gesloten. Dan geldt de gebruikelijke waarneemregeling.
Wij maken gebruik van een telefooncentrale met een keuzemenu.
Voor spoed kunt u altijd gelijk een 1 intoetsen.
Ook kunt u voor spoed rechtstreeks bellen met (0511) 452 515 zonder keuzemenu.
De spoedlijn is de hele dag rechtstreeks bereikbaar.
Wat is spoed… wij verstaan onder spoed een levensbedreigende situatie, die direct aandacht vereist.
De huisarts kan bij spoed snel ter plaatse zijn en ziekenhuisopname afstemmen met een specialist.
De spoedlijn moet goed bereikbaar blijven voor echte spoed, daarom vragen wij u om er gebruik van te maken alleen als het echt nodig is!
Digitaal
De praktijk is 24 uur per dag bereikbaar via de MedGemak-app en MijnGezondheid.net. Uw dossier wordt op uw verzoek vrijgegeven. Tijdens vakanties staat een afwezigheidsmelding aan voor uw vragen en herhaalrecepten. Normaal gesproken worden uw berichten in ieder geval binnen twee dagen beantwoord, meestal sneller.
Administratie en organisatie
Voor niet-medische zaken, zoals in- en uitschrijven, declaraties en vragen over de organisatie belt u met de praktijkmanager.
Assistente
De assistente is onmisbaar in de huisartsenpraktijk. Zij is tijdens openingstijden aanwezig en zal u te woord staan aan de balie en aan de telefoon.
Zij heeft net als de artsen en verpleegkundigen haar beroepsgeheim.
Zij kan u adviseren volgens de richtlijnen van het NHG (Nederlands Huisartsen Genootschap) en uw vragen overleggen met de huisarts. U kunt zelf ook heel veel informatie vinden op www.thuisarts.nl. Deze website is gebaseerd op de inzichten van de NHG.
Wij hebben alleen gediplomeerde assistentes in dienst, die nascholing op het gebied van telefonische triage hebben gevolgd. Zo nodig zullen zij direct met de huisarts overleggen. Soms is er een stagiaire van de opleiding Doktersassistente. Zij wordt gesuperviseerd door de assistente.
U kunt de assistente het beste bellen voor afspraken, visites en vragen tussen acht en half tien.
Na half elf is zij vaak bezig met andere werkzaamheden.
Van acht tot half tien zijn er twee assistentes, die de telefoon kunnen aan nemen.
Van half tien tot half elf overlegt zij met de huisarts over de vragen, die gesteld zijn.
Het snelst heeft u antwoord via MijnGezondheid.net of de MedGemak app.
U krijgt een notificatie als het antwoord van de dokter voor u klaar staat.
Als het niet lukt via MGn of MedGemak, dan kunt u na vier uur terugbellen.
Links
Overige links-
Via bovenstaand logo kunt u zich aanmelden voor MijnGezondheid.net.
- Wij werken nauw samen met andere professionals in de eerste lijn in Kollum.
- Onze praktijk draagt het kwaliteitskeurmerk van NPA. Wij zijn een NHG-geaccrediteerde praktijk.
- Hier vindt u betrouwbare informatie waarnaar de huisarts u ook regelmatig zal verwijzen.
- Voordat u de huisarts of de dokterswacht raadpleegt, kunt u hier terecht om de ernst van uw klachten in te schatten.